Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rusy

Řešení navržené vládou je ptákovina

Je to čistě individualistický prvek zasazený do velmi solidárního systému. Absolutně nesystémové.

Jak by se Vám líbila třeba jiná úprava: že by bezdětní měli nárok na důchod ve výši 20% průměrného důchodu (protože nevychovali žádné nové plátce do průběžného systému), ale plátci by si mohl vybrat svého bezdětného důchodce, kterému by posílal 1 % z hrubé mzdy? To je lepší, ne?;-D

0/0
12.5.2011 9:34

Jan Čižinský

Re: Řešení navržené vládou je ptákovina

:-)

0/0
12.5.2011 22:10

picky

No, a nebylo by lepší,

kdybychom přestali posílat procenta na kvanta našich poslanců, senátorů, jejich kanceláří, asistentů, .... a tyto peníze bychom posílali na důchody? Nakonec stejně je to v parlamentu a v senátu jen o cca 10 - 20 lidech, zatímco ti ostatní jim dělají pouze potěmkinovské kulisy. Mám za to, že mít pro pidistát jako je naše ČR 200 poslanců a 81 senátorů je přepych, který si nemůžeme dovolit a nevím sice, na kolik nás jeden poslanec či senátor se vším tím svým ansámblem poradců, poskoků, ... či různých náhrad za rok přijde, ale méně než 1 000 000 na jednoho to určitě nebude, pak jednoduše spočtěme, že redukcí těchto neužitů bychom mohli ušetřit cca 261 000 000 Kč za rok a to se držím při zemi. takže co vy na to? 8-o

0/0
11.5.2011 12:21

kolos.veliky

Člověče,

radši nepište a věnujte se buď učení nebo politice. Ještě přidejte úvahu o tom, jak se bude lišit důchod těch kdo mají jedno dítě a pět dětí a bude to dokonalé.

0/0
11.5.2011 11:28

Jan Čižinský

Re: Člověče,

Tohle ale je politika:-)

0/0
11.5.2011 11:53

India

Ochota přispívat na rodiče je podmíněno tím,

jak s rodiči vycházíme. Znám lidi, kteří vyrostli v domácnosti plné násilí a nezájmu, odešli z domova přímo někam na ubytovnu a s rodiči nechtějí mít nic společného. Co děti socek, alkoholiků, násilníků a uchylů? Lidi by si měli svobodně zvolit, jestli rodičům z lásky přispívat či nikoliv. Pokud jim to někdo nařídí, instinktivně se brání odmítnutím. Buďte rád, že máte hodnou maminku, ale neměl byste měřit stejným metrem.

0/0
11.5.2011 11:11

tymak

Re: Ochota přispívat na rodiče je podmíněno tím,

Ale autor nenavrhuje povinné placení příspěvků. Jen navrhuje, že odváděním jednoho procenta ze zdanění celé rodiny by se odbourala diskriminace toho člena rodiny (obvykle matky), který je doma narodičovské a nic nevydělává. Na dobrovolnosti by se samozřejmě nic neměnilo, takže násilníci, alkoholici a další by stejně ostrouhali.

0/0
11.5.2011 11:24

Antonín, topič

No,

to je ale život, víme? Jak byste chtěl přispívat, když není z čeho???

0/0
11.5.2011 10:32

Jan Čižinský

Re: No,

To nenavrhuji já,  to navrhuje vláda. Já si myslím, že to je dobrý nápad, ale je třeba jej velmi precizně dopracovat, aby jeho uplatnění nezpůsobilo víc škody než užitku.

0/0
11.5.2011 11:56

Antonín, topič

Re: No,

No to byste mohl říct, že matka manažera Romana bude ve výhodě oproti matce třeba číšníka, kteří zásadně mají minimální mzdu. Tak to prostě v životě chodí. Však rodičovskou dovolenou nebude dotyčná vybírat věčně, může ji vybírat manžel a jaký si to udělaj, takový to maj.

0/0
12.5.2011 10:35

jan_bivoj

Sleva na dani

Máte pravdu, vyšší sleva na dani pro toho, kdo dítě právě teď vychovává, je mnohem logičtější a efektivnější.

1% z výplaty potomka jako příspěvek k důchodu je hezké ocenění minulých zásluh, které se mi hrozně líbí, ale asi nikdo si nepořídí děti proto, že, když se mu povede je dobře vychovat, a dožít se důchodu, dostane k důchodu 1% jejich platu navíc. Osobně to 1% vnímám spíš jako rodinnou daňovou optimalizaci: kdo má nadprůměrný plat, tak to logicky využije a ušetří na daních, i kdyby se pak s rodiči dohodl, že mu půlku peněz dají zpátky.

A zároveň v případě slevy na dani pro člověka (nejen rodiče) vychovávajícího dítě, navíc ty peníze jdou tam, kde jsou skutečně potřeba, tj. k rodinám s dětmi.

Společné zdanění rodin (pokud tedy máte na mysli "nukleární rodinu" (matka+otec+dítě/děti) má jen minimální význam s ohledem na rovnou daň. Jsou tam nějaké rozdíly co se týče slevy na poplatníka vs. slevou na nevydělávající manželku, ale ty nejsou moc zásadní.

0/0
11.5.2011 10:23

Jan Čižinský

Re: Sleva na dani

Společné zdanění manželů nebo společné zdanění rodin má i  v rovné dani velký význam. Důvodem jsou odečitatelné položky, které mohou s daní cvičit cca o 25 tisíc korun nahoru dolů.

0/0
11.5.2011 11:57

Rusy

Re: Sleva na dani

Tady nerozumím - sleva na dani je absolutní částka na poplatníka, vyživovanou osobu a děti, která se dokonce překlápí v daňový bonus, pokud sleva přesáhne daň. Takže při rovné dani nevidím princip, který by to diferencoval. To by platilo částečně v případě, že by neexistoval daňový bonus

0/0
12.5.2011 9:38

Martin V2

nechápu

Nechápu, proč prostě těm rodičům nepomůžete přímo, jako každý slušný člověk. Proč Vám v tom musí asistovat nějaký stát?8-o

0/0
11.5.2011 10:16

Žadatel

Re: nechápu

To je pravda předsedo. Nalejme si čistého vína. Proč má asistovat nějaký zloděj.8-o

0/0
11.5.2011 11:38

Jan Čižinský

Re: nechápu

Já rodičům rád přispěji. Návrh vlády je ale dobrý, protože trochu vyrovnává diskriminační postavení těch,  kdo vychovávají děti oproti těm, kdo děti nevychovávají. Jen je třeba to pojmout lépe.

Stát k tomu musí asistovat potud, pokud je odpovědný za důchody. Pokud by děti platily důchody pouze svým rodičům, pak Vaše námitka platí. 

0/0
11.5.2011 12:01

Rusy

Re: nechápu

Já tedy nevím, proč jsou nějaké důchody. Když důchodce mohou živit jejich děti....

0/0
12.5.2011 9:40

markusik13

1% z hrubé mzdy?

Jak jste přišel na to, že to je 1% z hrubého platu? Podle mě to je 1% z odvodů na sociální pojištění. Odvod z hrubého platu nedává smysl, protože to můžu rodičům ty peníze dát rovnou a nemusí u toho být stát. Já to pochopil tak, že z toho co vám stát vezme si můžete 1% nasměrovat rodičům a je otázka, jestli mysleli odvody zaměstnance nebo i zaměstnavatele. Kdyby to bylo 25-50% procent, tak jsem pro, ale 1% je výsměch.

0/0
11.5.2011 10:00

Žadatel

Re: 1% z hrubé mzdy?

Chápu to přibližně stejně. Jen s tím rozdílem, že důchodová deforma je celá jen výsměch lidem.

0/0
11.5.2011 10:14

jan_bivoj

Re: 1% z hrubé mzdy?

Nedávno jsem, stejně jako autor, slyšel, že to má být 1% z hrubého platu, přičemž o odvedenou částku se poplatníkovi zvýší sleva na dani.

Pokud je to pravda, tak skutečně stát člověku nevezme nic navíc.

Ale, samozřejmě, dokud nebude vidět alespoň paragrafované znění zákona, tak si může tiskový mluvka vypouštět z pusy co chce.

0/0
11.5.2011 10:15

Žadatel

Re: 1% z hrubé mzdy?

Pak je ještě otázkou, kdo by měl to 1% "opečovávat" a kolik by z něj pro rodiče zbylo.

0/0
11.5.2011 11:34

xxy

co to je rodina

Zdánlivě máte pravdu. V posledním odstavci celou záležitost dost komplikujete - tedy myslím administrativně. Dále pak - co to je dnes rodina? Je to např. otec, 2x rozvedený, žije s někým na hromádce - partnerka dosud vdaná, má několik dětí s různými muži, její rodiče obdobný vzorec, otec ji třeba adoptoval, sourozence ani nezná - zkuste se podívat na Poštu pro Tebe - ČT - neskutečné skutečné vztahy.  

Pokud Vám připadá nespravedlivé, že rodiče synů na tom budou lépe, nezapomeňte na to , že dcery obvykle mají pečovatelské sklony a o rodiče se tak nějak více starají na rozdíl od synů. To byste taky chtěl regulovat? 

0/0
11.5.2011 9:46

Ftipnejj

Re: co to je rodina

zkuste se podívat na Poštu pro Tebe ;-D

0/0
11.5.2011 9:49

India

Re: co to je rodina

R^

0/0
11.5.2011 11:12

Jan Čižinský

Re: co to je rodina

Není to zase až tak složité.  Například sleva na dani na dítě je dobře konstruovaná a podle těch,  kdo ji mohou využívat, se dá rodina definovat. Je to pouze otázka dobře napsaného paragrafu.

0/0
11.5.2011 12:03

xxy

Re: co to je rodina

Jasně že jo, matka je jedna, otec alespoň z daňového hlediska taky, ale Vy píšete o rodině jako jednotce. A to je jedna velká proměnná na to, aby se něco rodině přepočítávalo.  

0/0
11.5.2011 14:06







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz