Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kuča

Autore......

:-) víte, že touto myšlenkou se zabývám dlouhou dobu i já, ačkoliv jsem už blízek konce svého života. Jsem rád, že jste tento problém otevřel, o tom se za celou dobu nikdo a slovem nezmínil Ďábelsky vychytralý Drábek slevil z povinnosti a nabídl dobrovolnost, ale jak se říká - ďábel je skryt v detailu. A Vy jste to popsal přesně, gratuluji Vám !!!R^R^R^

0/0
29.3.2011 18:15

špekoun

Re: Autore......

Souhlas, člověka by to ani nenapadlo. O důvod víc proč se té zlodějny neúčastnit.

0/0
29.3.2011 18:53

špekoun

A taky to bude i větší zábava

;-D;-D;-D Až se městy budou potulovat ozbrojení staříci lačníci po lynči exekutora

0/0
29.3.2011 15:38

Stará kára

Re: A taky to bude i větší zábava

;-D;-D

Jenže oni ti staříci posléze budou atakovat každého. A nejen tyčí.

0/0
29.3.2011 16:43

Obludni_K

Re: A taky to bude i větší zábava

Též jedna z vizí zabezpečeného stáří. Stát se ve své tuposti dá snadno donutit, aby se o člověka postaral. Jen co přibývající staříci ztratí zbytky zbytečných morálních zábran... :-)

0/0
29.3.2011 18:38

Stará kára

Re: A taky to bude i větší zábava

A tomu by měly odpovídat reformní kroky. Například zvážit, zda opt-out nemá být povinný (aby se zabezpečili všichni).  To je argumet proti všem, kdož radí, ať se stát nestará, nebo stará minimálně.  Nakonec nás ti, kdo se nepostarají (a bude jich nemálo) budou stát mnoho. (Abych byl přesný: bude stát mé potomky.)

0/0
29.3.2011 21:01

špekoun

Já se těším

Protože až budu starý dědek a přijde ke mě exekutor tak mi už v podstatě nic nebrání ho ............ Co se mi může stát? Zavřou mě? V 70? ;-D;-D;-D Velká tragédie

0/0
29.3.2011 15:16

Jan Čižinský

Re: Já se těším

Ale co by Vás zavírali. Pokud si budete spořit na důchod, tak Vám to celé seberou.

0/0
29.3.2011 15:28

Stará kára

Re: Já se těším

Spoření možná.   Pojištění nééééééééé

0/0
29.3.2011 15:29

špekoun

Re: Já se těším

No nechtěl bych být v té době exekutorem, myslím že se ještě hodně nasmějeme. Dělat exkutora bude velmi životu nebezpečné, staříci už totiž nemají co ztratit, spíš naopak. Získat doživotní důchod. Na druhou stranu to bude lepší kšeft, až jich pár odtřelí tak to nikdo nebude chtít dělat a ceny těch co zůstanou se samozřejmě zvednou.R^

0/0
29.3.2011 15:32

Vikiš

Re: Já se těším

Pokud máte tuhej kořínek, fitkem, "rozumnou stravou" a životosprávou podporujete svou dlouhověkost, přeji hezkou oslavu 100vky v base. V 

0/0
29.3.2011 16:33

špekoun

Re: Já se těším

Tak toho se opravdu nebojím;-D;-D

0/0
29.3.2011 18:52

jeste asocialnejsi grupa

eehm ...

nejsou to nahodou dve procenta z platu ? takze pri nulovem platu nula kc ... ovsem zalezi na tom, jak budou postaveny ty pojistne smlouvy, jestli na pevnou castku mesicne, nebo opravdu na ta procenta ...

0/0
29.3.2011 15:02

Jan Čižinský

Re: eehm ...

Dobrý den, nebude to pevná částka. Budou to dvě procenta. Exekuce se může týkat například živnostníků.

0/0
29.3.2011 15:14

Stará kára

Děsivé!!!

A kdyby se stát náhodou rozhodl pro jinou cestu: ponechat stávající systém a zvýšit pojistné (důchodovou daň) o ta 2 % (5 % či více)?  V čem by to bylo jiné? Co se stane, když se zvýší DPH.   Ti, kdo se rozhodnou pro tuto cestu budou platit dvě procenta z hrubého platu. Pokud bude plat nižší, bude i částka nižší.  Nikdo se nezbláznil, když se hýbalo s daní z příjmů.

Je zajímavé, jak mají někteří žlučovití lidé potřebu strašit a strašit a strašit.  Co z toho máte, když vyděsíte lidi, kteří nechtějí použít svoji hlavu k jednoduché úvaze, výše prezentované? (Jen trochu myslící většinou nedočtou.)

0/0
29.3.2011 14:41

Jan Čižinský

Re: Děsivé!!!

Exekuce se může týkat všech, kteří mají živnost a platí si zálohy anebo se na ně povinnost platit si zálohy nevztahuje. Na ty úplně zapomínáte, ale ihned mne odsoudíte jako žlučovitého člověka.

Což kdybyste nejdřív zvážil všechny možnosti a pak teprve reagoval?

0/0
29.3.2011 15:18

Stará kára

Re: Děsivé!!!

Na sebe jsem nezapomněl.  Já netvrdím nic o tom, koho se exekuce týká.  Píši o nesmyslném tvrzení, že bude exekuce na pojistku (tj. na zaplacené pojistné).

Pokud není příjem, jsou samozřejmě 3 %  i 2 %  čistá nula.

0/0
29.3.2011 15:29

Jan Čižinský

Re: Děsivé!!!

Jistě že bude exekuce na pojistku. Chcete snad říci, že dnes exekutoři nevymáhají sociální pojistné na živnostnících? Nebo zdravotní pojistné na všech lidech? Nezlobte se, ale takhle se diskutovat nedá.

0/0
29.3.2011 17:21

Stará kára

Re: Děsivé!!!

Pojistné. Nikoliv pojistku.

0/0
29.3.2011 21:02

Jan Čižinský

Re: Děsivé!!!

O pojistce píšete jenom Vy. Já píšu o pojistném a potom o plnění. A jak  pojistné tak plnění podléhá exekuci.

0/0
31.3.2011 14:35

Tralaláček

přímo?

Čekal bych, že se to bude strhávat přímo z platu ,právě, aby se předešlo podobným případům.

0/0
29.3.2011 14:31

Jan Čižinský

Re: přímo?

Živnostníci mají jiný režim a živnostenský list u nás mají asi tři milony lidí.

0/0
29.3.2011 15:19

Stará kára

Re: přímo?

To je zajímavé: statistika udává necelý milión živnostníků, vč. těch, kteří mají živnost jako vedlejší činnost (ať k zaměstnání, nebo k důchodu).

Zatím nevíme, jak budou platit živnostníci. Pokud zálohově, bude pravděpodobně existovat způsob změny záloh (obdobně, jako u záloh na daň či sociální pojištění).

Je zajímavé, že víte víc než ti, kdo připravují varianty (z nichž žádná zatím nebyla vybrána).

0/0
29.3.2011 15:34

Jan Čižinský

Re: přímo?

Na následujícím odkazu zjistíte, že nemáte pravdu.

http://www.ct24.cz/ekonomika/92018-pocet-zivnostniku-v-cesku-se-pomalu-blizi-trem-milionum/

0/0
29.3.2011 17:23

Stará kára

Re: přímo?

Výborné: 5 miliónů zaměstnanců a nezaměstnaných, 3 milióny živnostníků, 2,7 miliónu důchodců, cca 1,9 miliónu nezletilců!

0/0
29.3.2011 21:04

Stará kára

Re: přímo?

Vy jste si nevšiml jedné větičky: " Loni v prosinci v Česku  v y k a z o v a l o    podnikatelskou   č i n n o s t    989 568 malých a středních podnikatelů, ....".   O ty, kteří vykazují alespoň nějakou činnost samozřejmě jde.

0/0
29.3.2011 21:07

Jan Čižinský

Re: přímo?

To se omlouvám, to jsem přehlédl. Ale na smysl blogu nemá vliv, zda se to týká tří milionů lidí či jednoho milionu. Exekutoři se na opt-out těší moc.

0/0
31.3.2011 16:35

petrph

vidíte a já si to představoval

Podle nadpisu jinak.Totiž že soukromé důchodové pojištění bude podobně jako dnes stavení spoření,možným předmětem exekuce. Nezaplatil jsi v tramvaji pokutu? Nebo splátku za ledničku? Není problém, exekutor si k tomu připočte své poplatky, takže částka několika set se rozroste třeba na deset tisíc.A pak už stačí aby exekutor obeslal dotazem penzijní fondy-má li u vás dotyčný dlužník účet a naspořené peníze,pošlete z něj prosím 12 300Kč na pokrytí exekuce. že pak třeba nebude dostávat důchod? No to je ale škoda....:-(

0/0
29.3.2011 14:26

Jan Čižinský

Re: vidíte a já si to představoval

Máte pravdu, to mne nenapadlo. To by mohlo být pro exekuce také požehnáním!

0/0
29.3.2011 14:30

Stará kára

Re: vidíte a já si to představoval

Ano, stavební   s p o ř e n í   (jako jakékoliv účty v bance) může být předmětem exekuce.   Vy jste slyšel, že by předmětem exekuce bylo jakékoliv  p o j i š t ě n í ?   Nejen penzijní připojištění?    Já ne.   Ale strašit lidi je tak krásné, že?

0/0
29.3.2011 14:44

Jan Čižinský

Re: vidíte a já si to představoval

Spoření v důchodovém fondu bude pojištěním? Pokud si jste jistý, hoďte nám sem odkaz prosím. Já jsem nikde neslyšel, že by pojištění mohlo být například předmětem dědictví.

0/0
29.3.2011 15:13

Stará kára

Re: vidíte a já si to představoval

Můžete si vybrat. Já jsem to samozřejmě také neslyšel. To jen špičky ČSSD ječely svůj podiv nad tím, že by se pojištění nedědilo.

Proto mají existovat dvě možnosti: spoření (blbost až na půdu) a pojištění.  Podmínky úložek schodné.  Jen nikdo neví, jak se bude počítat výše vyplácené částky ze spoření (aby výplata neskončila už v den statistického dožití a vy jste nežil bez penze dalších 10 let).

Přesto považuji za pravděpodobné, že i to spoření bude prohlášeno za pojištění (resp. už je tak nazýváno).

0/0
29.3.2011 15:38

petrph

Re: vidíte a já si to představoval

Teď se spíš zamyslete nad tím co myslíte pojmem pojištění.Asi je jasné, že předmětem exekuce nemůže být pojištění jako takové-kde zaplacená  částka pojistky slouží pojišťovně ke krytí všech ztrát všech klientů a ještě vlastnímu zisku..Je to vlastně nevratný poplatek,cena.pojištění. Podobně zdravotní pojištění-i zde použije pojišťovna peníze solidárně a nevratně  na proplacení všech úkonů svých pojištěnců. Ani to ani to neukládá klientovi na účtu pojišťovny nějakou částku, kterou by mu patřila a moha by být předmětem exekuce.

Zatímco navrhované důchodové pojištění do fondů je vlastně spoření.Klient si ukládá po 30let nějaké peníze, a teprve před důchodem se s fondem dohodne jakým způsobem mu je bude fond vyplácet. Čili, není důvod proč by to nemohlo být součástí exekučního řízení.Jako že, jak jsem teď pokoušel dohledat, dnešní důchodové připojištění součástí exekuce být může.

Nebo se mýlím????

0/0
29.3.2011 15:16

Jan Čižinský

Re: vidíte a já si to představoval

Pokud budou moci být naspořené prostředky v rámci soukromých fondů předmětem exekuce, pak se na to exekutoři budou těšit ještě více. To je evidentní.

Důchodové pojištění nemůže být předmětem exekuce. Důchodové připojištění ano. Pokud to budou i ty fondy, pak to bude pro exekutory paráda. Bez práce. Na jisto. Na rychlo.

0/0
29.3.2011 15:22

Stará kára

Re: vidíte a já si to představoval

Kde jste to dohledal? Díky za informaci. Kára

0/0
29.3.2011 15:40

petrph

Re: vidíte a já si to představoval

http://ekonom.ihned.cz/c1-16589630

Věřitel nebo exekutor uplatní své právo u penzijního fondu.Jenže nemůže dojít k výplatě prostředků, dokud účastník penzijního připojištění nesplní podmínky nároku na výplatu dávky a o tuto výplatu sám nepožádá...Penzijní fond  vede ale tento nárok v evidenci klienta a jakmile ten požádá o dávky, je z jednorázového vyrovnání nebo odbytného přednostně uspokojen věřitel a klient dostane teprve to, co zbude. Pokud klient požádá o výplatu formou měsíční dávky, exekutor nebo státní instituce si strhávají dluh postupně..Nicméně,neexistuje žádná promlčecí lhůta a během té doby mohou naskakovat další náklady a úroky.

Bůh suď jak si jakékoliv zákony poradí s 30 letou povinnou dobou spoření ve fondech bez možnosti vypovězení. Běžná promlčecí lhůta je 3letá, maximum je 10 let, za 15 let už Vám promlčí i vraždu...

0/0
29.3.2011 16:11

Stará kára

Re: vidíte a já si to představoval

Exekuce na plnění. Tomu rozumím. Ta může být i na průběžný důchod či jakékoliv jiné plnění (např. odškodnění úrazu).  To není specialita penzijního pojištění.

N e n í   to tedy o tom, zda někde máte nějaký účet či nikoliv. Je to o tom, zda máte příjem. (A pak o tom, jakou část vašeho příjmu vám musí být ponechána.)

Zejména to není jen o penzy. O důchodu by vše platilo stejně.

0/0
29.3.2011 16:51

špekoun

Re: vidíte a já si to představoval

Zajímavé, ještě že jsem si to přečetl. Ono je dneska lepší nic nemít.;-D

0/0
29.3.2011 15:18

hamry

Re: vidíte a já si to představoval

Já mám pocit, že vaše diskuse je bezpředmětná.Co jako prognoza, že příští rok má být konec světa.Starat se o to co bude v roce 2050 je jako se starat jestli je na slunci život.;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
29.3.2011 17:23







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz