Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

culka

No to jsem se teda

naladila na vypracování daňového přiznání.... teď se mi do toho chce ještě míň ;-D

0/0
24.3.2011 10:48

skokánek

Máte

v tom trošičku zmatek,odpočet na manželku je sleva,to neznamená,že Vám stát vyplatí 24 000 ročně,odečet na dítě je bonus,který Vám bude vyplacen vždy ,i když si za rok vyděláte jen 48 000 hrubého;-)

0/0
24.3.2011 10:27

Jan Čižinský

Re: Máte

Zmatek v tom nemám. Přečtěte si můj text, já chci zvýšit slevu na dani na dítě a netvrdím, že musí být nutně bonusem. Bonus bych nechal na stávající úrovni ale přidal bych ještě slevu na dani na vyživované dítě navíc.

0/0
24.3.2011 11:12

skokánek

Re: Máte

Takže by souběžně běžel bonus na dítě a sleva na dítě?To se mi zdá zbytečné,už je sleva na manželku,na poplatníka,na ŽP,na hypotéky,za chvíli by jsme si mohli odečítat z daní i sekačky na trávu :-)

0/0
24.3.2011 11:21

Jan Čižinský

Re: Máte

Sleva na dítě vedle bonusu na dítě by měla smysl. Jestli nějaké slevy smysl nemají, ať se zruší, ale jestli nějaké smysl mají, ať se zavedou.

0/0
24.3.2011 12:06

IfčaX

Re: Máte

Smysl pro koho? Pro toho, kdo platí daně, má smysl samozřejmě každá sleva. :-)

0/0
24.3.2011 12:08

skokánek

Re: Máte

Nikdo si nepořídí dítě,protože dostane slevu na dani.....

0/0
24.3.2011 13:57

Stará kára

Nejdřív počítat, pak kecat.

1. sleva je sleva na poplatníka. Díky této slevě neplatí vůbec   ž á d n o u   daň lidé s hrubým platem do cca 10.200 Kč.  Druhá sleva (přesněji: bonus) je na jedno dítě. V tom případě neplatí  vůbec žádnou daň lidé s příjmem 15.030 Kč. Lidem s příjmem nižším dokonce ti, kdo daň platí na bonus přidávají.  Obdobně neplatí žádnou daň plátce s dvěma dětmi, pokud jeho příjem nepřekročí 19.800 Kč. A s příjmem pod 20 tisíc je víc než 40 % "plátců daně".  Takže dnes tedy platí daně vlastně jen cca 70 % "plátců", a to mnozí z nich zanedbatelné částky.

Takže: o kolik byste zvýšil slevu na dani a jak velkou díru by to udělalo v rozpočtu?  Při cca 2 miliónech dětí a studentů každá stovka bonusu měsíčně udělá zářez téměř 2,5 mld.  A vy jistě nemáte na mysli jen stovku.

0/0
24.3.2011 10:22

Jan Čižinský

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

Vždyť si sám odpovídáte. Vyšší sleva na dani by podpořila střední třídu, která má málo dětí proto, že každé dítě zmenšuje příjem rodiny. A nepsal jsem o bonusu ale o slevě na dani. Zvýšní slevy na dani je nutné proto, aby rodiny s dětmi neměly pocit, že jsou diskriminovány.

0/0
24.3.2011 11:10

Stará kára

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

Já jsem měl rodinu se třemi dětmi (tedy dětmi: holky to byly). A neměl jsem pocit, že jsem diskriminován. A nemám ho dosud. Nemají ho ani mé dcery při výchově devíti vnuků  (tedy - dva ji byli vychováni).

Pocit diskriminace může mít ten, kdo se domnívá, že dítě je majetkem státu. A že ten "stát" (tj. ostatní danoví poplatníci) na něj málo přispívá.  (Jedno, že příspěvek spočívá v neplacení daně.)

0/0
24.3.2011 11:18

marka40

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

No - ono co se týče daňové stránky věci, tak je to dítě "majetkem státu" stejně jako my všichni. Protože když vyroste a začne platit daně a soc. poj. , tak se NEMŮŽE rozhodnout, na čí důchod chce přispívat. Pokud vychovali pracující rodiče 5 dětí, tak matka musela být dlouho doma a pak byla na trhu práce značně znevýhodněna, takže měla hůře placenou práci. Žena nebo muž,  kteří byli "singl" budovali kariéru, měli velké výdělky a užívali si života. Těch 5 dětí ale nemůže říct: my chceme ze svých odvodů ve stáří zajišťovat svoje rodiče, pro které jsme byli velkou finanční zátěží - a matka má malý důchod právě proto, že se nám věnovala. Nechceme ze svých odvodů zajišťovat vysoké důchody těch, kteří děti neměli, protože je nechtěli. Kdyby se tedy děti mohly rozhodnout, koho chtějí ze svých odvodů zajišťovat, pak by nebyly "majetkem státu".

0/0
24.3.2011 11:48

Stará kára

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

No jo. A kdopak zajišťoval důchody vašim prarodičům??  Vaše matka to být podle vašich slov nemohla.

0/0
24.3.2011 13:07

Jan Čižinský

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

Pocit diskriminace se dostaví, až Vaše žena nebo Vaše dcery uvidí výpočet svých důchodů. Ženy které vychovaly víc dětí mají nižší důchody a celý důchod koukají na to, jak jejich děti platí vyšší důchody všem ostatním.

0/0
24.3.2011 12:09

Stará kára

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

Opravdu ženy, které vychovají děti mají nižší důchody (tedy pokud šly do důchodu ve stejném věku, jako ty bezdětné).

Samozřejmě, že žena se třemi dětmi má nižší důchod - pokud nepřesluhovala.  Má důchod nižší o těch 4,5 % za tři roky, o které jim slavnostně socialistický stát snížil věk odchodu do důchodu. A o 9 % nižší než muž se stejnými příjmy.

(Píši o lidech, kteří již do důchodu odešli. Těch, kteří půjdou do důchodu za čtyři, pět let se to ovšem již netýká.)

0/0
24.3.2011 13:11

Stará kára

Re: Nejdřív počítat, pak kecat.

Ještě drobnost:

Vy zřejmě dosáhnete na slevu. Proto se "spokojíte" se slevou.

Jenže ten, kdo na ni nedosáhne se bude stejně vehementně a stejně oprávněně (či spíše stejně "oprávněně") dožadovat bonusu. Aby jeho rodina nebyla dětmi diskriminována.  A pokud chcete děti považovat za diskriminaci, pak by tato rodina byla "diskriminována" více, než ta vaše.

0/0
24.3.2011 11:25

jendazmoravy

Nezlobte se, ale střílíte vedle

1. Je sice pěkné, že vysvětlujete rozdíl mezi slevou a bonusem, nicméně to není nic o obsahu článku, sice proč jde o rozdílné částky. Co byste řekl na návrh typu "na každou osobu (plátce, manželka, dítě) sleva xxx Kč, minimálně (čili pro ty, co nemají tak vysoké daně) bonus yyy Kč"?

2. Vyčíslení do miliard je mimo, protože i bonus 1 Kč má vliv na daně, jde jen o to, jakou důležitost tomu "obonusovanému" chování přikládáme

3. Četl jsem, že Kalousek chystá sjednocení daně (čili trochu upřímnosti v názvu sociální či zdravotní pojištění). Potom by snad více lidí spadlo do slev a méně zůstalo v bonusech - ale to jen hádám.

0/0
24.3.2011 11:35

Stará kára

Re: Nezlobte se, ale střílíte vedle

Jo.   A kolik by podle vás mělo být   xxx   a kolik   yyy?   To jen abychom se dostali k tomu (podle vás nerelevantnímu) dopadu na rozpočet.

0/0
24.3.2011 13:14

jendazmoravy

Já nechci hazet čísly

Za prvé - nepsal jsem, že dopad na rozpočet ie nerelevantní, psal jsem, že dopad na rozpočet je jen výsledkem politické vůle. Prostě když chci nulový dopad, dám slevu nula. Když připustím dopad 1 miliardu, tak dám slevu miliarda/počet plátců, atp.

A k tématu: Pan blogger vznesl otázku, proč jsou čísla různá, vy jste proti tomu vznesl osvětlení sleva-bonus, což je odpověď jen částečná. Já nechci operovat čísly žádnými, ale jako osoby informované jsem se Vás ptal na názor.

0/0
24.3.2011 14:30

Stará kára

Re: Já nechci hazet čísly

Škoda - to neměl být výklad sleva x bonus. To byla poznámka o tom, že při dvou dětech už dnes "poplatník" neplatí téměř žádnou daň ani když pobírá střední plat (medián). A následovala otázka, kdo že tedy vlastně bude platit daně, pokud slevu (bonus) zvýšíme na (dejme tomu) "dospěláckých" 1970 Kč/měs.   (neplatili by lidé s příjmem 19.500 a jedním dítětem, resp. příjmem 29.250 a dvěma dětmi).   O tom jsem se snažil diskutovat.

Slevte na daních (zvyšte dávky) se řve snadno.

0/0
24.3.2011 16:14

Jan Čižinský

Re: Já nechci hazet čísly

Slevte na daních neznamená zvyšte dávky.

0/0
25.3.2011 10:41

Saša

Naprosto s Vámi souhlasím.

Stát ve skutečnosti pořízení dětí velmi trestá, ovšem na rozdíl od Číny se to u nás dělá nepřímo, zejména prostřednictvím DPH.

0/0
24.3.2011 9:51

Stará kára

Re: Naprosto s Vámi souhlasím.

Stát je vůbec darebák. Místo, aby nám přidával, tak nás daní!  Má si tisknout prachy a basta.

0/0
24.3.2011 10:23

marka40

Re: Naprosto s Vámi souhlasím.

Kdyby nás tak nehorázně nedanil, nemusel by pak ani nic přidávat.

0/0
24.3.2011 11:51

Stará kára

Re: Naprosto s Vámi souhlasím.

Já myslím, že by neměl danit a ještě měl přidávat. Má  přece Tiskárnu cenin, ne?

0/0
24.3.2011 13:45

marka40

Souhlasím.

:-)R^

0/0
24.3.2011 9:44

Sucipej Roznec

Proc vubec podporovat rozmnozovani?

Lidi je dost a navic neni jiste, zda z ditete vyroste poplatnik, nebo prisavka.

0/0
24.3.2011 9:36

marka40

Re: Proc vubec podporovat rozmnozovani?

Z dětí lidí, kteří pracují, vyroste zase pracující - tedy poplatník. Z dětí těch, kteří jsou přísavkami vyroste zase jen přísavka. Proto by se měli podporovat ti rodiče, kteří PRACUJÍ. U nás je tomu právě naopak. Podporují se přísavky, které se tím pádem množí a množí.

A proč bychom měli podporovat rozmnožování? Aby na ty naše důchody měl jednou kdo vydělávat. PROTO bychom měli podporovat PRACUJÍCÍ rodiče namísto těch nepracujících.

0/0
24.3.2011 9:44

Jan Čižinský

Re: Proc vubec podporovat rozmnozovani?

Jistě jste si všiml, že se jedná o slevu na dani. Slevy na dani využívají ti, kdo platí daně, tedy ti, kdo vydělávají peníze. No a jinak platí, že bez dostatečně silné další generace hospodářství prostě nemůže fungovat.

0/0
24.3.2011 9:44

Sucipej Roznec

Re: Proc vubec podporovat rozmnozovani?

Tahle mantra vede ke zbytecnemu prelidneni. Veskera vyroba je cim dal tim vic mechanizovana a automatizovana a sluzby uz jsou pomalu na vsechno. Co budou vsichni ti lide delat za 50 let? Zvetsovat objem vyroby a prodavat vic a vic nesmyslu?

Davky a pridavky bych zrusil jako prvni, pak by bylo na rade danove zvyhodneni.

0/0
24.3.2011 9:48

jendazmoravy

K poslední větě

Prosím, kde se v článku píše o dávkách a přídavcích?

0/0
24.3.2011 9:54

marka40

Re: Proc vubec podporovat rozmnozovani?

Dávky a přídavyk už mají PRACUJÍCÍ dávno zrušené! 

0/0
24.3.2011 10:10

Tuubeen

Re: Proc vubec podporovat rozmnozovani?

Nemají. Záleží na výši příjmu, ne na tom, jestli pracují či nikoli.

0/0
24.3.2011 11:56

Saša

Lidí je naopak málo.

Historie jednoznačně ukazuje, že čím je lidí více, tím lépe se mají. A také nám historie jasně ukazuje, že každý populační regres je vzápětí provázen i regresem civilisačním a těžkým úpadkem životní úrovně.

0/0
24.3.2011 9:52

Sucipej Roznec

Re: Lidí je naopak málo.

Proti kauzalni souvislosti vycucane z prstu skutecne bojovat nemuzu;-D

0/0
24.3.2011 10:34







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz